pondělí, srpna 21, 2006

Smím plakat?

Měla na sobě oranžové, zelenočervené a zlaté šaty, které měl dědeček tolik rád. Tiskacími písmeny napsala krátký vzkaz; měla ho připíchnutý na šatech. Stálo tam:
,,Malý strome, musím už jít. Tak jako rozumíš stromům, rozuměj i nám, až jim budeš naslouchat. Budeme na tebe čekat. Příště to bude lepší. Všechno je v pořádku. Babička."
Vzal jsem její drobné tělo do srubu a položil je na postel. Seděl jsem u ní zbytek dne..

Tahle scéna mi probíhá hlavou od jednoho z posledních večerů na Safíru. Chtěla jsem o Safíru napsat něco duchaplného, ale včera v noci jsem pochopila, že to nedokážu. Nejsem schopná zachytit důležité, ale hlavně neumím zachytit atmosféru, kterou považuju za podstatnou.
Proto následující řádky věnuju pouze Safírákům...
Vzpomínám na shledání na zastávce a pocit radosti, že se vidíme, na Čoktův "uvítací" úsměv, večerní poštu a Rozumovy obrázky, první večerní čtení, překvapení, že je dopolední sváča, jak jsem poprvé vyplňovala žádost o grant na projekt, večerní čajovnu, ptačí rozcvičku s Oldou, Elis, sebe na komíně, tvoření zla a dobra, pytlíček s fazolemi, Skippy- slepce, papouškování Šmudlovva vyprávění, malování dopisních papírů, poštípání vosami, boj o ostrov, povídání s Veve o bolesti, masáž Pajšl, Macounův odjezd, memoriál A. B. Svojsíka a princezna Šmudla, točení reklamy na rovering a úžasného Budulínka, výrazový tanec a naprosté uvolnění, Energo, bohoslužbu, mandaly, Cenu štěstí, psychickou a fyzickou únavu, Perlu a jahodovou přesnídavku, Fila a deku, masáže, Máří, Perlu a břišní tance, stavbu železnice, Cenu štěstí II, představu jaké je to být stromem, první práci na Smršti, povídání o lásce s Vobem a Bárou, Filův úsměv, Jarikovo objetí, větu: A řekl Bůh: ,,Vezmi si, co chceš a zaplať!", odhodlání, masáž Budulínka a od Budulínka, poukázka, detektor, lentilková rozcvička a Amélie, projev, zničené budíky a mrtvá žena, masové hroby jablek, východ slunce a medvídka, scénky ke státům, balon, noční putování za bohyní, selekci osob, Šmudlovu obětavost, Fulghum, kravičky, mosty, rolničku, plánování programu pro RK (uff), večerní smutek a pláč při tvoření společné mandaly, večerní čtení a Pajšl, cestu s mrtvými, doly, med, tunel a zlato, labyrint a "dobrý pocit", pohodu, večeři, závěr s chlupáči, smutek a stesk, ranní freesbíčko, psaní dopisů, zasazení stromku a pláč, cestu domů, nehodu na trati, zapálení svíčky a kávu s Karlem.....

Je toho příliš mnoho než aby se to dalo všechno popsat. Ale věřím, že i tímhle zlomečkem, tímhle malým připomenutím jsem se alespoň trochu dotkla atmosféry, ve které jsem se konečně cítila jako doma. Děkuju...

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

škyt, žádné Flašky? teeeda... ;)

Anonymní řekl(a)...

Jej, celkom pekne zhrnutie 10 uzasnych dni, uz aby bol september a znova sme sa vsetci stretli.
Prave sa preberam stovkami fotografii, snad to este dnes stihnem dat na web.
Julinke posielam chlpaca.

Julinka řekl(a)...

dakujem...a jeste jsem na neco zapomnela...na slunecnej den, ktery nam fil rano zpival...naprosto nezapomenutelny zazitek a pri vzpomince na nej mam pocit, ze puknu radosti
Rozume, mam te rada a taky posilam chlupace...

Anonymní řekl(a)...

Mila Julco, uz jsem ti povidala pres ICQ, jak moc se mi libi, jak jsi to vyjadrila... to budu cist jeste mockrat.. pokazde, kdyz se mi bude styskat... takze casto.. Mam te rada!
posilam chlupace tobe i vsem!

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Julco, mam rada, kdyz se lide vraci z kurzu, mam pocit, ze jsem o deset let omladla a vracim se taky:-) Stara ja;-)

Julča řekl(a)...

Je hezké, že to má svou kontinuitu...Díky