pátek, prosince 25, 2009

Co přečtu v roce 2010

Co mě oslovilo z letošního či minulého roku, co bych ráda v naší knihovničce, co bych ráda ve své mysli

MONÍKOVÁ, Libuše. Zjasněná noc. Praha: Argo, 2009.

KOSTOHRYZ, Josef. Povídky a jiné prózy. Putim: Kalina, 2009.

KOSTOHRYZ, Josef. Básně. Putim: Kalina, 2009.

STANKOVIČ, Andrej. Josef Florian a Stará říše. Praha: Triáda, 2008.

ZMEŠKAL, Tomáš. Životopis černobílého jehněte. Praha: Torst, 2009.

TOPOL, Jáchym. Chladnou zemí. Praha: Torst, 2009.

TAINTER, Joseph A..Kolapsy složitých společností. Praha: Dokořán, 2009.

MIKŠÍČEK, Petr. Tváře Krušnohoří. Gesichter der Erzgebirges.

ZAHRADNÍČEK, Jan. Mezi nás prostřena noc...Praha: Centrum pro studium demokracie a svobody (CDK), 2008.

JEDLIČKA, Josef. České typy a jiné eseje. Praha: Albatros, 2009.

KLÍMA, Ivan. Moje šílené století. Praha: Academie, 2009.

KROUTVOR, Josef. Klobouk, hůl a kniha. Studie "kráčející postavy" v krajině. Praha: Pulchra, 2009.

KOSATÍK, Pavel. Sám proti zlu. Život Přemysla Pittra (1895-1976). Praha: Paseka, 2009.

OZ, Amos. Příběh o lásce a tmě. Praha: Paseka, 2009.

SZYMBORSKA, Wislava. Okamžik. Dvojtečka. Tady. Příbram: Pistorius&Olšanská, 2009.


Máte vy nějaká další doporučení?

P.S. Za tipy díky především anketě LN Kniha roku.

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Orson Scott Card - Enderova Sága skládající se ze 4 knih: Enderova hra, Mluvčí za mrtvé, Xenocida, Děti ducha

Unknown řekl(a)...

Nietzche, Fridrich, Antikrist (a pak se podívej na chápání antikrista 21. století Larse von Triera)

evelina.ta řekl(a)...

Anna Enquist: Návrat domů.

sihaja řekl(a)...

To anonym: Hm, o tom jsem ještě neslyšela. Co od toho mám čekat?
To Eva: Nietzche...znovu mi to připomíná, že se k němu musím vrátit. Jenže mě N. nejde číst. Bude to u Antikrista v pohodě?
To evelina.ta: Díky za tip, už jsem si to vlastně chtěla přečíst, když jsem o ní četla u Tebe na blogu, ale pak jsem na to zapomněla...
Všem: Díky moc za tipy:-)